Agenția pentru Dezvoltare Regională București – Ilfov organizează recrutare externă (E7) în vederea ocupării postului Șef Birou Soluționare Contestații (BSC/1 din Statul de funcții – CIM pe perioadă nedeterminată).
Criterii obligatorii de recrutare:
· Absolvent de studii superioare cu diplomă de licență în specializarea științe juridice (conform HG 412/2024);
· Experiență profesională de minimum 7 ani, dintre care cel puțin 2 ani în activități care țin de gestionarea/managementul proiectelor finanțate din fonduri europene sau/și din fonduri publice (gestionarea contestațiilor, evaluarea proiectelor, conformitate legală, control/ monitorizare în cadrul fondurilor europene).
· Experiență în coordonare/management de echipă – minim 1 an.
· Cunoașterea aprofundată a legislației naționale și europene aplicabile fondurilor structurale și de investiții, precum și a procedurilor de evaluare și selecție a proiectelor.
· Cunoștințe solide privind Codul Administrativ, Legea contenciosului administrativ, legislația privind transparența decizională și combaterea conflictului de interese.
· Utilizarea Sistemului de operare Windows și a pachetului Office;
· Capacitatea de a evalua informații, de a analiza opțiuni și riscuri și de a lua decizii bine fundamentate;
· Abilități de analiză juridică și capacitatea de a interpreta și aplica acte normative complexe.
· Aptitudinea de a încredința sarcini membrilor echipei în funcție de abilitățile și competentele lor;
· Abilitatea de a prioritiza sarcinile și de a gestiona eficient timpul de lucru pentru a maximiza productivitatea;
· Grad ridicat de receptivitate;
· Capacitatea de a se adapta la schimbări și de a răspunde pozitiv la noi provocări;
· Abilitatea de a vedea imaginea de ansamblu, de a anticipa tendințe și de a dezvolta strategii pe termen lung
· Abordare proactivă a problemelor;
· Capacitate de multitasking
Criterii a căror îndeplinire constituie un avantaj:
· Studii postuniversitare într-una din specializările care aparțin domeniilor fundamentale menționate mai-sus;
· Perfecționări/stagii de pregătire profesională în domeniul gestionării fondurilor europene
· Experiență în litigii administrative sau în reprezentarea instituției în instanță.
· Participare anterioară la audituri sau misiuni de control legate de fonduri europene.
· Implicare/experiență în redactarea de proceduri operaționale sau metodologii.
DESCRIEREA JOBULUI:
Principalele obiective ale postului:
Crearea premiselor și a cadrului procedural necesare pentru asigurarea transparenței, integrității, echității și corectitudinii implementării PR 2021 – 2027 BI, prin soluționarea la timp și în condiții de legalitate a oricăror contestații care vizează implementarea acestui program sau a operațiunilor aferente;
Principalele atribuții și responsabilități ale postului:
· Primirea tuturor contestaţiilor formulate de potențiali beneficiari/beneficiari de finanțări din PR BI 2021 – 2027, care au ca obiect implementarea PR BI 2021 – 2027 sau operațiunile propuse sau selectate în cadrul acestui program (ex. procesele verbale de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare; notele de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare; procesele verbale de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate; notelor de informare prin care se stabileşte neeligibilitatea unor sume solicitate la rambursare/plată etc.);
· Repartizarea dosarelor de contestatii (contestatia propriu-zisa + actele/documentele probatorii) catre expertii solutionare contestatii (Responsabili Solutionare Contestatii - RSC) din cadrul BSC;
· Urmărirea procesului de verificare și analiză preliminara/formala a dosarului contestaţiei de catre RSC nominalizat din cadrul BSC; În cazul unor dosare incomplete, avizează adresa de restituire a dosarului contestaţiei sau solicitarea către emitentul contestației de completare a dosarului cu toate actele, elementele și informațiile necesare pentru formularea unui răspuns legal și pertinent la contestație;
· Avizeaza propunerile de respingere a contestatiilor întocmite de RSC în cazul în care contestatiile nu îndeplinesc conditiile de forma sau de fond prevazute în Procedura de Solutionare a Contetatiilor;
· Comunică șefilor de structuri din cadrul AM - cu atribuții/decizii care au avut legatura cu obiectul contestației - copia contestației si solicitarea de desemnare a unui membru cu drept de vot în cadrul Comitetului de Soluționare a Contestației (CSC);
· În urma analizarii nominalizarilor primite pentru componenta CSC, dar si a propriei expertize, propune componența acestei comisii si o transmite spre avizare sefului AM PR BI 2021-2027;
· Participa la solutionarea contestatiilor în calitate de membru cu drept de vot în cadrul CSC; Avizează deciziile de soluționare a contestațiilor întocmite de CSC ;
· Avizează adresele de comunicare către contestatari a deciziilor de soluționare a contestațiilor sau, după caz, clasarea/redirecționarea acestora către alte compartimente/autorități competente, urmărind și asigurându-se de transmiterea respectivelor comunicări, sub semnătura Directorului General, cu respectarea termenului legal prevăzut;
· Urmareste evidența contestațiilor (înregistrare, depunere documente dosar, solutii adoptate de CSC, etc) în Registrul special mentinut în cadrul BSC;
· Elaborează, actualizează și modifică procedura privind activitatea de soluţionare a contestaţiilor, în acord cu normele legale în vigoare, dar și cu rezultatul analizelor privind cauzele contestaţiilor si justificările/apărările formulate de benefiari/contestatari în aceste cauze;
· Analizează cauzele care au determinat formularea contestaţiilor, precum și justificările/apărările formulate de benefiari/contestatari, în vederea creării și dezvoltării bazei de date cu principalele obstacole/motive/neînțelegeri care determină erori și/sau abateri de la conformitatea legislaţiei achiziţiilor publice și nereguli privind cheltuirea fondurilor europene și a fondurilor de la bugetul de stat;
· Propune metode de perfecţionare a procesului de soluţionare a contestaţiilor în corelare cu actele normative sau/și cu exemplele de bună practică existente în domeniu;
· Asigură respectarea întocmai a regimului juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor, stabilite potrivit legii;
· Răspunde de furnizarea de date/informaţii relevante către DPPMPP-AM, DAP-AM, DMP-AM, DMF-AM și către Biroul Evaluare Programe în vederea elaborării de către aceste compartimente a rapoartelor periodice de monitorizare/evaluare pe PR BI 2021-2027;
· Asigură transmiterea de date și informaţii specifice activităților desfășurate în cadrul BSC necesare pentru întocmirea Declarației de Gestiune specifice implementării PR BI 2021-2027;
· Identifică şi raportează către Serviciul Gestionarea Riscurilor și aplicarea GDPR a riscurile asociate activității desfășurate în cadrul AM PR BI 2021 – 2027.
Candidații interesați vor depune scrisorile de intenție și CV-urile actualizatepe adresa de e-mail
adriana.dulgheriu@adrbi.ro, până la data de 03.07.2025, împreună cu
Declarația_consimțământ_GDPR_ADRBI.
Netransmiterea acestei declarații împreună cu CV-ul și scrisoarea de intenție echivalează cu lipsa acordului privind prelucrarea datelor cu caracter personal și prin urmare nu se va putea evalua candidatura.
În funcție de numărul și relevanța candidaturilor primite, persoanele ale căror CV-uri vor fi declarate eligibile (îndeplinirea criteriilor obligatorii de recrutare și obținerea cel puțin a notei 7 la evaluarea activității anterioare, conform informațiilor din CV-uri și din scrisorile de intenție) vor fi anunțate în termen util despre data/datele de organizare ale examinărilor stabilite pentru posturile menționate.
Pentru o evaluare cât mai obiectivă a activității anterioare, candidații sunt rugați să acorde o atenție deosebită la întocmirea CV-urilor și a scrisorilor de intenție, furnizând informații cât mai detaliate cu privire la îndeplinirea criteriilor de recrutare.